vrije dag (zaterdag)

6 april 2014

Ik ben nu in het iba klooster in kathmandu. Het was echt een dag van uitersten. Maar laten we het verhaal van gister eerst nog even vertellen. Gister was een 'vrije dag' om zelf te besteden. Joel was gaan bungee jumpen en zijn taxi stond voor de poort om 5.45! Erg vroeg! Heb me op mijn plank/matras nog maar eens een paar keer omgedraaid en hem toen mijn wasje maar eens gaan doen. Het grappige is dat ik een wasmachine had verwacht. Maar op dag 1 was het al duidelijk dat het de hand machine zou worden op het dak :-) . dus ik gister maar eens een sjampoo'tje van de legt overs in de badkamer besnoven en het lekkerste buurtje voor mijn wasje gekozen. En dan is het vrij makkelijk. Emmer, water wasgoed en een beetje soppen. Door al het stof heb je al snel vuil water en het idee dat je goed gewassen hebt. Wasje op een hoopje en dan trappetje op naar het fak terras op het dakterras. Had de was niet in de emmer mee naar takterras genomen .... Niet handig door het op de vloer te leggen was het eigenlijk alweer gelijk vies :-) .

Heel fijn zag ik dat Danielle er was. Ik had haar vorig weekend ontmoet. Een Nederlandse!!!! Zo fijn om even niet na te hoeven denken over de woorden. Erg gezellig en zij ging mee naar thamel, handig want ze wist ook een fijn restaurant ,met wifi. Lekker luxe met de taxi :-). Ik heb zo het idee dat ik een local busje niet meer vanbinnen ga zien:-) . na wat winkelen, afdingen en een lekker thee'tje met een nog heerlijker broodje ben ik alleen met de taxi terug gegaan. Danielle ging terug naar haar weeshuis en Mike zou nog een vriend ontmoette en ik had niet het idee dat ie voor avond eten in gasthuis terug zou zijn en ik was eigenlijk gewoon erg moe. Dus stoere ik taxi gevonden, prijs onderhandeld en op hoop van zegen dat ie begreep waar ik heen wilde ingestapt. En ... Helemaal goed gegaan. In gasthuis was een Duitse dame gearriveerd en ik had wel beetje een idee hoe zij zich moest voelen dus zoveel als ik kon haar info gegeven om haar beetje op haar gemak te stellen maar ja zo'n eerste dag is toch wel erg wennen. Na een arme maaltijd naar bed. Op naar de wissel van vandaag

1. Bart:
    6 april 2014
    Hoi Zus,

Wat leuk om je reisverslagen te lezen en dat je je draai hebt gevonden.

Carpe diem,
    Bart
  2. Pokie:
    7 april 2014
    Je wordt steeds dapperderder.....
  3. Jacqueline Maastricht:
    7 april 2014
    Lekker even een dagje niets en gewoon even met je was bezig zijn. Geniet ze vandaag!! Hoi :
  4. Kirsten:
    Heej Sjouk,
    Nou ik ben weer bij, wat een heerlijke verhalen. Afgelopen week heb ik voor het eerst je huisje gebruikt voor een coachgesprek. Was heerlijk, wat een rust hangt er in je huis. Dank dat je die aan me leent. En jou gun ik ook die rust in die hysterische omgeving, maar eigenlijk denk ik dat dat wel goed komt. Die rust komt immers uit jouzelf!
    Dikke kus!