trekking

5 april 2014

Zo even de dag ontvlucht. echt zo jammer dat er in het huis geen wifi is. Mijn harem/bodygards hebben allemaal zo'n slimme telefoon met een nog slimmer nepaleens sim kaartje en die kunnen echt de hele dacht berichtjes sturen en internet afstruinen. ik zit nu heel local in een cyber cafe 30 minuten voor 15 roepies. dus nog geen 10 cent ;-).

Sla even wat verhalen over we springen even naar vandaag! We hebben echt een super wandeltocht gemaakt door het platteland van kathmandu!! super fin even niet in een opgepropt busje te zitten of van alles te ontwijken echt heerlijk heerlijk heerlijk!!! en zo veel gezien. hoe papier wordt gemaakt. eenden worden gehouden (wat een stank) paddestoelen teelt, terassen van tarwe en gewoon huisjes op het platteland. Bij een dorpje werd er feest geven voor jongens die man werden. Ik gaf ze nog geen 10 maar toch was leuk om te zien. een heel ritueel met een priester offers en nog meer gebruiken. Als toetje gingen we ook nog de berg op. Onze fransman ontpopte zich als een ware klimgeit/slingeraap. Je gaf hem geen 18 of gedroeg ik me misschien iets te veel als 40 of xzelf nog ouder ;-). Echt dit was super het jammere was dat het veels te heet was. Prema de dame die ons deze week begeleidde vond het voor de terugweg tijd voor .... inderdaad een minibus ahhhhh bij het instappen voldoende plek maar aan het eind van de rit was ik plat gedrukt tussen mike en een hele stevige nepaleense die vond dat ze heel veel ruimte nodig had die ... er niet was. Zucht oke dat ook weer gehad.

Echt oververhit kwamen we "thuis" (ja dat gaat echt heel snel je bent er een week en het is opeens de veilige haven van een soort van thuis) En daar stond een bordje rist klaar met een pittig soepje. Ik had nog niet gezegd maar ik eet al een week met de hand. let wel de rechterhand. Echt heel grappig ik mis het bestek eigenlijk niet eens ;-)

Vanavond is het western avond en kookt ieder iets van zijn land. Ik heb het simpel gehouden ik maak een salade ;-). ik ben nu eenmaal qua koken een beetje van de luie.

Pakje is ook opgehaald ziet er op het oog heel leuk uit!!! ga zo eens passen!!

Dank voor al jullie leuke reacties!!

Tot het volgende verhaal!

1. Jeannette:
    4 april 2014
    Sensationeel om het land zo met al zijn in's en out's te beleven
    Nog veel mooie sensatie gewenst, naast ook de rustige momenten!
    Groetjes
  2. Jacqueline Maastricht:
    4 april 2014
    Namaste van erik en mij :)
  3. Maartje:
    4 april 2014
    Ha Sjouke! Het duurde even voor ik de weg naar je blog gevonden had (zelfs op internet heb ik een slecht gevoel voor richting) maar wat heerlijk om je verhalen te lezen! Echt Sjouke ;-) kun je er geen audio-opnamen van maken, dat ik ze af kan draaien tijdens het hardlopen? Echt leuk hoe je er zo onbevangen in staat, je bent dus weer zo jong als je je zelf voelt ;-) Goed teken dat je je al thuis voelt! Dat aanpassingsvermogen zal je nog vaak van pas kopen.
  4. Willeke:
    5 april 2014
    Wat een mooie avontuur, Sita!
  5. Corry:
    Super trots op je....
  6. Miranda:
    5 april 2014
    Hee Sjouke, leuk leuk leuk al je verhalen. Kanthmandu is echt fantastisch, wel stoffig vergeleken bij als je op het platteland terecht komt. Veel heuvels er om heen ook en tja, de roemruchte bustaxi's.... Lekker close worden met de bevolking !