verkassen

24 mei 2014

Gister laatste dag school!! Het was een regenachtige dag en na 4 uur stilzitten ingepakt in jas, fleece en dekentje was ik wederom een ijsblokje maar nu met certificaat!!! Dit moest gevierd worden met een bord spagetthi bolognese :-) !

Op naar de overdekte markt. De kant van de overdekte markt die ik had gekozen rook naar dode dieren. Op eerste gezicht zag ik alleen handwerk en souvenirs maar een gangpap verder staken de kippen poten in de lucht en bingo het was de vlees hoek echt wel beetje onsmakelijk:-). Maar na de vleeshoek de groente laan, de bonen laan, de bloemen hoek enz. Echt wat een kijk en bewonder feest was dit weer!!! Soep in een zak, kippenklauwen, rare drankjes, verkoop vrouwtjes helemaal verstopt tussen de koopwaar. En nog veel en veel meer!!!

Op de terugweg voor de familie lekkere taartjes gekocht om de communicatie stoornis van de ochtend beetje goed te maken en als dank je wel voor het verblijf... Maar wat heb ik ervaren hoe onwijs frustrerend het is als je je niet verstaanbaar kan maken en ook niet begrijpt wat de ander bedoelt. En dan toch maar de tablet erbij gepakt voor het vertaalprogramma maar ook daar moet je maar hopen dat het goed vertaald wordt. Zo had vertaalprogramma van sorry triste gemaakt wat verdrietig betekend .... Tja dan maar hopen dat de rest wel een beetje klopte.

De familie was druk met de voorbereidingen voor een lunch voor 21 Amerikanen heb toen geholpen met pellen van de tuinbonen en doperwtjes helaas wel zonder converstie maar was toch gezellig!! Toen ik tanden ging poetsen bleek er geen water te zijn... Ik blij dat ik al gedouched had!!! En voor het doortrekken was daar de emmer met water blijkbaar gebeurt het vaker en was er een noodrantsoen!!

Vanmorgen weer vroeg in de veren!! Fransje en Jan Willem hadden een vroege vlucht en zo zaten we om 8 uur op plaza des armes aan het ontbijt!!! Oh wat super gezellig om ze te ontmoeten en samen dingen te bezoeken!!! Na de bankzaken, simkaart nog een bezoekje aan de overdekte markt. Omdat het zaterdag is was er veel meer bedrijvigheid zag nu een groen prutje waar slangenwater aftreksel in werd gedaan beehhhhhhh!! Wat bizar!! Daarna naar san bas leuk markte en toen was het voor onze verse vakantie hangers echt tijd voor een klein dutje tegen de jetlag. :-) na een week ben ik aardig op het tijdschema van cusco ingesteld en zit nu in de tuin van het hotel mijn verhaaltje te schrijven!! Straks op pad om de komende 5 dagen in te vullen!!

En wat ik ook nog even kwijt moet:ik heb een kolibrie gezien! Een allerschattigst vogeltje echt zo mooi met zijn lange snavel. Was te laat voor een foto maar gezien is gezien :-) !!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade