touristen bus dag 1

28 mei 2014

Zondag was een rustig aan dag. Vielen we zomaar met onze neus in een parade optocht op het grote plein. Een heel vertoon eerst met fanfare en wat militairen en vlaghijsen en daarna kwamen in een groot defilé allemaal schoolkinderen voorbij. Eerst de aller kleinste en dat was zo schattig. In schooluniform en met ballonnen keurig in een rijtje :-) . als laatste een school met Peruaanse dames in klederdracht mooi om te zien!!! Dit was de opening van de festiviteiten in juni!! Daarna heerlijk getheeed met heerlijke kleine gebakjes!!!

Maandag op tour in een fijne toeristen bus en ..... We waren niet het enige busje :-) :-) :-) in colonne gingen we als eerste allemaal uitstappen bij de tempel van de zon. Het idiote was dat als we waren gaan lopen we er veel eerder zouden zijn want de straatjes van cusco waren zo vol dat het wel even duurde voor we de 3 straten verder waren :-) !! Leuk om gebouw gezien te hebben het was echt binnen net zo vol alsmede straatjes buiten en zo is veel aan me voorbij gegaan maar gezien is gezien. Toen naar sacchayhauman. Een tempel boven op een berg. Echt het moet prachtig zijn geweest zo groot en ook hier sluiten de stenen naadloos op elkaar!! We kregen een half uurtje om het zelf te bekijken en kwamen uit bij de opslag van water van lang geleden en liepen daar op een paco (sjamaan) hij liet ons dingen zien en met Fransje kreeg een klein ritueel. Het was ook echt een mooie plek voor een ritueel en aan het eind haalde de beste man zomaar 2 condor veren uit een plastic tasje :-) :-) :-) WAUW deze hebben een mega mooie energie en zo was ik in enkele seconden super gegrond :-) :-) en toen moesten we als een haas richting de bus!!! Eerst nog even de verkopers trotseren die zich in een lijn hadden opgesteld tussen de bussen en de tempel :-) . werd weer even verkenner die de met een kleine aanloop de zwakste plek trots eerder en hoefde maar 2 mensen nee te verkopen :-) :-) .

Het busje ging verder naar een plek die eigenlijk niet zo bijzonder was. Het was iets met een bron om uit te rusten. Daarna weer in de bus 200 meter verderop er weer uit. Fotootjes en weer in de bus. Inmiddels was het alweer donker aan het worden en toen echt de klapper de plaats waar de mummies van de koningen werden bewaard!!! En echt deze plek bruiste echt!! Het was inmiddels ook donker en we hadden een prachtig uitzicht over cusco!!!

Dacht ik even dat de tour voorbij was maar nee we werden nog even uitgeladen bij een winkeltje.... Met een demonstratie over echt alpaca kleding en nep acryl kleding. Heb het even gemist :-) !

Einde van een leuke dag!!!