thuis bij de monniken

16 april 2014

Nog even een verhaaltje voor het slapen gaan. Ik heb zo'n idee dat ik gister lesje heb gekregen in dingen gewoon eens te laten gebeuren maar ik vond dat ik recht had op een kamer in het eerste hotel zonder eerst eens na te gaan of dat wel een voordeel was :-) . nu was het voordeel dat ik gezellig met een groep Australiërs heb vertoeft en dat ik de handen weer eens heb laten wapperen wat ook nog resultaat had maar verder .... Stinkend bed zal de geur maar niet beschrijven maar ben met mijn hoofd aan voeteneind gaan liggen daar rook het een stuk frisser :-) . oude badkamer, matige douche, warm, en helaas toch ook in kamer 302 herrie van de generator. Oh ja er was nog wel een voordeel en dat was snelle wifi :-) ! Dus goed voor de volgende keer als ik denk ergens recht op te hebben eerst eens kijken hoe het werkelijk zit. En die kwam natuurlijk ook vandaag voorbij :-) ! Kom ik zo op terug.

Na ontbijt weer goed optijsd naar busstation daar was het een komen en gaan van taxi'tjes. Net miertjes tussen de grote bussen :-) !

Ik had weer geluk (dacht ik) een eigen 2 zitter maar .. Van de heen weg had ik moeten weten dat de beschik bare plaatsen werden opgevuld met locals. Ook al ging het een hele poos goed ... En toen stopte de bus een heel gezin stapte in. Weg vrije plek en daar had ik moeder met een dochter opschoot naast me.. OH NEE!!! en ook helemlaa naar kathmandu 8 uur met de bus!!!! En nu hou ik er niet zo van als ik contant wordt aangeraakt ahhhhhh hoe verover ik nu mijn eigen ruimte. Wat hielp was de tussen leuning maar dochter lief vond toch genoeg (teveel) gelegenheid om me aan te raken. Ja dit klinkt vast heel sneu maar ja persoonlijk dingetje zal ik maar zeggen. En de vraag tussen ik vind en wat er is :-) .

Onderweg weer zoveel gezien! Grote roofvogels, mooie rijstvelden, stoffige dorpjes, wasdag, veel van dezelfde winkeltjes, de rivier, spelende kinderen in de rivier, armoe naast rijkdom, mooie opgestapelde stapels hout :-) , enz enz.

In de bus zat ook een ouder echtpaar uit Maleisië gehad over gearrangeerde huwelijken. Bij het uitzoeken van een partner wordt er door de ouders ook gekeken naar de horoscopen of die passen en wat ik nu gezien heb lijken beide partners een bepaalde instelling te hebben waardoor het lijkt te werken ... (Niet dat ik voor ben maar heb nu 3 koppels gezien waarvan het op het eerste gezicht oké is)

Na de lange rit werden we op een andere plaats afgezet dan waar ik was opgestapt en dat vond ik op zijn zachts gezegd erg vervelend. Echt alles lijkt op elkaar en ik had geen idee waar ik was. Zelfs met een kaart is het bijna niet te doen ook omdat straat aanduiding als het er al is voor mij iig niet leesbaar. Taxi 1 vroeg 1200 nrp. Echt belachelijk taxi 2 voor 400. Ik zag even niet de lol van onderhandelen en besloot dat 3 euro een prima bedrag was na een lange reis en geen idee waar ik was. Ik had wel heel slim een detail kaart van waar ik heen moest :-) :-) :-) :-) ! Mijn taxi chauffeur het te vast speedy consalis!! Ongelofelijk wat reed die hard en op zijn nepaleens (waar er maar een beetje ruimte is kan je prima rijden ook al is dat op de andere weg helft) helemaal heel en 20 minuten verder terug bij een veilige haven (heaven):-) !

Douchen douchen douchen!!!

Het vertrouwde avondsoepje weer bij praten van wat er hier was gebeurt wat is het toch bijzonder om zo snel ergens vertrouwd te zijn!!!

Het is hier nu donker en de honden zijn zo te horen ook weer wakker. Ga ik opzoek naar de ear plugs:-) :-)

Nog 2 dagen Nepal en dan naar India.(spannend)

1. Dick O.:
    16 april 2014
    Goh Sjouke, het gaat snel met je. Spontaan boeddistische opvattingen overnemen (de dingen laten gebeuren) en in dezelfde blog ook nog (bijna) voorstander van ouderlijke arrangementen. Ben benieuwd hoe je je verder ontwikkelt ;).

Blijf genieten zoals ik van je blogs. En blijf schrijven.

Dick
  2. Kirsten:
    16 april 2014
    Heej Sjouk, goed te horen dat je nog steeds je neurotische zelf bent :) En tsja, laten gebeuren, die monniken hebben er niet voor niets 15-20 jaar voor nodig. Het is een mooie bestemming, maar wat fijn dat de reis ook al zo leuk is! :D Veel levensplezier op weg naar India ...
  3. Jacqueline Maastricht:
    17 april 2014
    Wat ben ik benieuwd naar india!! Geniet nog even van nepal en laat je verassen. ...
  4. Wendy (Tilburg):
    18 april 2014
    Hoi Sjouke, wat een fantastische verhalen schrijf je toch! En wat heerlijk om ze te lezen. Ik vind het bijzonder wat je allemaal doet en meemaakt daar. Geniet ervan, dan geniet ik van achter mijn laptop met je mee! Xx