de bergen

15 april 2014

Sinds dat ik in pokhara ben is het er bewolkt. Nu zijn er in alle souveniers winkels kaarten te koop met achter de groene bergen ook hele hoge met sneeuw maar ik had ze nog niet in het echt gezien tot vanmorgen!!!!!!! Imposante bergen met sneeuw echt een prachtig gezicht vanaf het dakterras!!!!

Enthousiast ik vroeg in de kleren en aan het ontbijt met het plan de grote peace pagoda te bezoeken om zo een nog mooier uitzicht te hebben op de witte reuzen :-) . door mijn enthousiasme geheel vergeten zonnebrand op te doen met daarbij nu de gevolgen na een super zonnig dag... Maar goed ik op weg naar de peace pagoda deze staat ook op een berg maar dan zonder sneeuw. De top is te bereiken met de bus of met een bootje en dan een klim van een uur omhoog. Het werd het bootje :-)  wat een gedoe was dat om een bootje te regelen echt ik snapte er niks van. Er waren grote laat maar zeggen busboten en lange slanke roeiboten. Nu was ik er al wel uit dat ik een kaartje nodig had check dat was gelukt! Toen zwemvest check dat lukte ook :-)  heb ook nog aller leukst wat oudere Nepalese dames in een zwemvest geholpen. Echt ze kende het kleding stuk niet en het ging eerst achterste voren aan echt een film waard in hun mooie kleren en dan een tandeloze glimlach als bedankje :-) :-)

Maar toen moest ik nog opzoek naar een bootje. Er werd iets geregeld en zo zat ik in een bootje maar ik vertrouwde het niet erg. Er was namelijk naast de oever van de pagoda nog een bestemming ..... En ja wel hoor daar ging het bootje heen........ Ahhhh bleek het een 10 minuten stop te zijn voor de andere gasten in de boot. Kwartje viel wat laat en daar zat ik stugnin het bootje de verdwaalde toerist uit te hangen. Durfde er ook niet uit bang dat ik dan gevangen was op dat eiland in de rivier. (En dat was niet een hele logische angst daar er wel 50 bootjes op jet water waren:-) :-) :-) :-)

Op de juiste oever bleek ik ook nog eens een tijd af te moeten spreken wanneer hij me weer op kwam halen....?? En oké beertje raar want ik kan toch ook wel met een ander bootje terug. Denk nu achteraf dat ie z'n ritje vast wilde leggen :-) !

Toen de lange warme steile tocht ophoog maar wat prettig zo,n tochtje door de natuur. Gehaald de grote witte stupa zie de foto's. Maar wat een pech de besneeuwde bergen waren verzwolgen door bewolking :-(.

Op de terugweg ook nog apen zien slingeren door de bomen wat stoer is dat!!

Terug in het hotel nog gezellig gezeten bij een groep Australiërs die me inmiddels dutchy noemen :-) !

Morgen de tocht weer terug naar kathmandu :-) !

1. Ineke:
    Hoi Sjouke,
    alweer een verhaal, je bent bijna niet bij te houden :-).... Ik zie dat bootjesgedoe helemaal voor me, hahaha..... jammer van de tijd die je eraan kwijt was maar het verhaal blijft tot in lengte van jaren leuk dus dat is ook belangrijk.... Jammer van de besneeuwde bergen maar wie weet, je komt er vast nog wel meer tegen de komende tijd. Knuffel..
  2. Fransje:
    15 april 2014
    Dit is echt het verlaten van de comfort-zone: bootjes die de verkeerde bestemming lijken te hebben, verlatingsangst op een onbewoond riviereilandje en onlogische afspraken over een terugtocht. In Nederland krijgen ze je de eerst komende 10 jaar niet meer klein!!! :-))
  3. Jeanet:
    15 april 2014
    jij bent heeel stoer aan het worden Sjouke lief!!!!!
  4. Agatha:
    15 april 2014
    Oh Sjouke wat een verhaal! En dan toch weer gaan helpen met aantrekken van zwemvesten ondanks je eigen bootjes-eilanden-retourreis stress. Enne... je hebt vast gelijk van dat vastleggen van de terugbootreis - even de handel veilig stellen.
    en wat klinkt het mooi! Wow! dag Dutchy!
  5. Jacqueline Maastricht:
    16 april 2014
    Wat fijn om lekker je eigen keus te kunnen maken ook al is het niet altijd de goede. Het voelt heel sterk sjouke wat je allemaal presteert en natuurlijk een gelukkig nieuw jaar voor jou toegewenst.!! Hoi :)