mysore

28 april 2014

Had ik al gezegd dat ik deze weken prive begeleiding heb ;-)! in mysore werd het nog sjieker had ik zomaar ook nog eens een chauffeur!!! Na een fijne busrit van 3 uur waren we om 9 uur in Mysore! Als eerste op het programma ontbijt! Er was op dat moment al een trouwerij aan de gang en wat bleek deze hete maanden zijn speciaal gereserveerd om te trouwen tijdens de tour door mysore wel 5 gezien en hier in Madikiri hoor je dagelijks muziek van een trouwerij. Na een stevig indisch ontbijt stond de taxi klaar! Het 2e onderdeel een tempel hoog op de berg. Gebouwd ter ere voor het verslaan van een slechterik. Schoenen inleveren bij de balie en de rest van de touristen volgen. Bijzonder want voor de meeste die daar komen is het een hele heilige plek. er werden veel kokosnoten gegooid en bloemen en geld geofferd. Kon het heilige niet voelen maar was denk ik vooral aan het observeren hoe de priesters de offers ontvingen, en de bloemen via de achterdeur weer naar de markt werden gebracht. Maar echt boeiend om te zien. Maar het allerleukste was dat ik zelf een attractie werd!! Echt zooooo grappig een hele groep kleine vrouwtjes in mooie saries wilde met mij op de foto ;-) echt ik was 2 koppen groter wat had ik hier een lol in!!!!

De 3e ronde was de heilige koe gemaakt van 1 grote brok steen. Heb nu eindelijk een hindi priester op de foto... sorry uploaden gaat bere langzaam.

4e was de sandel olie fabriek. Een mega oude installatie en de man heeft bij elke stap in het proces het verhaal opnieuw verteld en ja .... daar werd ik reuze ongeduldig van ;-) Maar was zeker leuk om te zien dat in dit fabriekje 70% van werelds sandelwood olie werd gemaakt ... nou geloof ik dat niet zo en als dat wel zo is snap ik niet dat de aparatuur er zo uit ziet.

5e de zijdenfabriek waar er rijen en rijen weefgetouwen stonden om de saries de maken. Erg leuk om te zien.

6e het grote paleis en echt het was enorm en enorm warm!!! Super om gezien te hebben.

en toen was ik zo over verhit en moe van alle indrukken dat de indische lunch iets te zwaar was en ik helemaal blij was met mijn lemon juice en fruitsalade en heel veel water.... wat ik even was vergeten is dat je daarvan ook naar de wc moet en die was zooooo smerig dat ik hoopte op een betere variant ergens tussen het restaurant en de bus ;-).

En ik had geluk solomon mijn prive begeleider heeft me nog gebracht naar een yoga school omdat ik op dit moment echt niet weet wat de toen na mijn 2 weken prive begeleiding. En ze hadden daar een super schone wc JOEHOE was dat probleem ook weer getakkeld. De yoga school leek me toch niet het ding wat ik wilde doen daar ook dat Mysore me een beetje overweldigde door de grote ervan.

Na deze dag met super veel indrukken weer terug in de bus naar mysore!

1. Gerard:
    28 april 2014
    Geweldig Sjouke, Mysore, ik denk, dat dat zo ongeveer het beleven van - in dit geval - India is.
    Liefs; Gerard.
  2. Ineke:
    Hoi Moppie,
    wat maak je toch veel mee zo. Waarom houden ze die hete maanden vrij om te trouwen??? Wat minder heet zou mij meer lijken maar ja, ik ben dan ook een kaaskoppie...uit een kouwe kikkerlandje.
    Hergebruiken (=verkopen) ze de bloemen echt weer??? Slecht karma :-). Heb je zelf nog foto's van de sari-ladies met jou, lijkt me erg leuk om te zien. Sandalwood: lekker luchtje, rook de hele fabriek zeker naar? Nieuwsgierig naar de Heilige koe+ Hindi priester. Zal wel een heel mooi gezicht zijn geweest al die weefgetouwen met kleurige sari stoffen. " het grote paleis" ??? van wie, nog in gebruik of inmiddels een toeristen attractie?
    Wat betreft de sanitaire voorzieningen: heerlijk wanneer je een schoon toilet treft, dat is boffen :-)
    Veel plezier de komende dagen.
    Liefs met een knuffel,
    Ineke
  3. Jeanet:
    28 april 2014
    Alweer zo'n heerlijk verhaal leuk hoor Sjouk wat een belevenissen. En hoe warm is het nu?
    Dikke kus
  4. Pokie:
    29 april 2014
    nieuw werkwoord: takkelen (verhollandst) :-)
  5. Jacqueline Maastricht:
    30 april 2014
    Iedere dag weer opnieuw kijken wat er is. Het is toch gewoon niet voor te stellen voor ons hoe warm het daar echt is. Wat sjiek om overal even te kijken en wat verschrikkelijk handig met je privegids. Ik blijf nieuwsgierig naar wat je allemaal mee maakt. Leuk om zo mee te reizen. Hoi :)