madikiri - ashram art of living BAngalore

7 mei 2014

Verhuizen. Tas gepakt het kan allemaal nog steeds mee ;-)! Mager ontbijtje en wachten op anand die zou er om 6 uur zijn maar veel vertrouwen had ik daar niet in en om 6.15 ben ik samen met Fien en Jaqceline naar het busstation gelopen. Was nog steeds gruwelijk optijd maar wacht liever in de bus dan op de veranda ;-)!

Oh ja om 10 voor 7 stapte Anand nog even de bus in om gedag te zeggen hij was lichtelijk verbaasd dat ik al was gegaan ...tja leg dat maar eens uit.

Heerlijke bus veel been ruimte, veel plek en airco! Een busrit van 7 uur we waren al een heel stuk op weg toen de bus in de berm werd geparkeerd..... oh oh nog zo'm nachtmerrie stranden met de bus zonder telefoon oh oh. De bus stroomde leeg omdat er al een andere bus was gestopt om een deel passagiers mee te nemen. Ik had dat wat te laat door waardoor ik ernie meer bij kon en met nog wat andere op een volgende bus moesten wachten. Het zou 15 -20 minuten zijn het werden er 45. Oeps want er zou een taxi mij opwachten ... gelukkig had ik solomons nummer en kon ik een telefoon lenen en echt wat een uiterst vriendelijke mensen. En na wat warme minuten langs de kant van de weg toch mooi een nieuwe plek in een bus, de taxi was ingelicht en ik hoefde alleen maar te zitten ;-)!

Toen Bangalore een busstation de 2 dames waar ik de telefoon van had geleend hielpen nog even met het vinden van de juiste taxi en echt wat een engeltjes!! Vertrouwen vertrouwen maar de grote vraag blijft wie wel en wie niet ;-)! Maar goed toen nog een vol uur in de taxi en oef wat een overweldigende stad.....!

De ashram!! natuur, overzichtelijk, rust, een supermarkt, internet en wifi!!! Wat wil ik nog meer! De ashram van art of living!! Groots opgezet maar met plattegrond en dat maakt het leven zoveel makkelijker!!

HEt slot op de kamer is een kluisslot dus je moet draaien en klikken. Echt je moet daar echt even de tijd voor nemen nodig naar de wc moeten is niet handig ;-) als je geduldig moet kijken, draaien en klikken ;-)!!! Inspectie kamer: zacht kussen, 1 laken, 1 deken, matrasje van 3 cm AAAHHHHH, fijne douche, geen muggen, best aardig ;-)

' savonds een satsang. De satsang wordt gehouden in de grote ronde ashram. een theater opstelling maar dan zonder stoelen en met marmeren treden.

De sri sri is er niet en er werden vooral liedjes gezongen. Maar wat bijzonder. Mannen aan de ene kant vrouwen aan de andere. En dan maar kijken.

Na deze overvolle dag optijd naar bed en heerlijk nog even alleen! Morgen of vandaag vast nieuwe kamer genoten wat ook wel weer gezellig kan zijn!

1. Ineke:
    7 mei 2014
    Hoi Sjouke,
    wat een indrukken weer :-) Ik snap wel dat je moeite had met het HONDJE vooral na de verhalen die je had gehoord. Gelukkig maar dat jij weg ging (voor je eigen gezond ;-) voordat er problemen zouden ontstaan. Rabiës wil je echt niet oplopen!!! Toch wel goed geregeld dat er vervang bussen waren... !!! Jij bent een lange deerne dus dan is wat ruimte al helemaal heerlijk. Ik heb in Nederland nog wel eens aan satsangs mee gedaan, vond het altijd erg gezellig en die bahjans galm je zo mee ;-)..... Tof dat je nog een kijkje kon nemen in het plaatselijke ziekenhuis, bijzonder! Ik hoop dat je toch wat kunt uitrusten en slapen op dat 3 cm. " dikke" matrasje Pffff..... zere schonken de volgende dag :-)??? Veel plezier de komende dagen en bedankt voor je humoristische verslagen.
    knuffel met liefs
  2. Jacqueline Maastricht:
    8 mei 2014
    Wat een belevingen allemaal. Dat hondje, neem hem in gedachten met je mee, hij haald het goede bij je naar boven je realiteit je oppassendheid, je goed voor je zelf zorgen je allertheid. Je doet het goed allemaal in je eentje! ! Ga zo door, en geniet want de tijd gaat snel. Hoi :)
  3. Sandra:
    10 mei 2014
    wauw Sjouke, Wat gaaf allemaal en wat een mooie verhalen! En natuurlijk leuk om al je foto's te bekijken.... Ben vooral jaloers op de foto's waar jij samen met die prachtige logge olifanten op staat!! hihi. Ik blijf je verhalen lezen.. Veel plezier nog. xx San
  4. Ria:
    10 mei 2014
    Hoi Sjouke,
    Verbaasd en met bewondering volg ik je reisverhalen.Wat een
    lef heb jij! In diverse situaties,waarin je belandde,zou ik
    gillend willen weglopen,wat natuurlijk helemaal niet kan.
    Maar ook: wat een mooie en boeiende ontmoetingen en
    belevenissen zijn er!! Geniet er van ! Liefs van Ria.
  5. Agatha:
    12 mei 2014
    oh wat is het mooi om je foto's te zien! een kakafonie van kleuren. Iedere foto vertelt al een heel verhaal. De foto's met indrukken van winkels, bloemen, dat vind ik heel mooi om te zien. En de olifant! heel gaaf!