dapper

10 april 2014

Zo ik kan weer opgelucht adem halen. Wat is kiezen toch niet mijn hobby :-). Ik ga zaterdag met de bus (let wel) de toeristenbus naar pokhara. Dit is ook een grote toeristen stad maar dan rustiger (naar men zegt :-) ). En dan vanmorgen ook een hotel geboekt het is de silver oak geworden, vind ik wel mooi toepasselijk bij mijn naam. Woensdag gaat de bus weer terug en ben ik weer welkom bij de monniken :-) . het mooie is dat mijn kamer gewoon gereserveerd blijft voor mij en dat ik ook niet alles mee hoef te nemen :-) . prettig geregeld!!!!!

Het is ook zo grappig hoe snel iets een soort van thuis wordt. Nu was het eerste gasthuis bijna heilig veilig geworden maar bij de monniken voor ik me nog heiliger veiliger thuis :-)

Gister echt een heerlijke dag gehad. Na de eerste conversatie heeft Pam de middag sessies laten vervallen omdat er een groep Amerikanen op visite kwamen om conversatie sessies te doen en daarna te basketballen :-) . basketballen badminton zijn voor de monniken vaste prik op woensdag en zaterdag :-) . echt ze zijn bere fanatiek. Ik was benieuwd of ze in hun rokken en lappen zouden spelen maar nee in sport tenue zoals ieder ander verschenen ze op het veld. De lappen en rokken hingen letterlijk in de bomen aan de zijkant van het veld. Wat een plezier!!!!

Nu konden wij mooi naar de rituele dans gaan kijken. Heel bijzonder om te zien. Om dezelfde deun als gister deden de monniken een rituele dans. De monniken hadden prachtige pakken aan en oh wat zullen ze het warm gehad hebben. Het was echt zo warm en de pakken zo dik. Na poosje fijn naar restaurant voor taart, wifi en een goed uitzicht over boudha zo lekker om even iets anders te doen, echt genieten!!!

Open de terug weg nog weer even langs de dans ceremonie de pakjes waren inmiddels luchtiger geworden :-) .

Liefs!

Sjouke

1. Maartje:
    10 april 2014
    Wouw Sjouke, klinkt wel heel bijzonder allemaal! Wat goed dat je je zo thuis voelt. Veel plezier op je toeristentripje
  2. Ben:
    MAGISTRAAL! Silver oak....
  3. Jacqueline Maastricht:
    10 april 2014
    Hoi sjouke wat fijn dat je je thuis daar kunt voelen. Echt je plekje maken met of zonder wc papier, top!! Lieve groetjes. ...
  4. Marije:
    Hey Sjouke,
    Leuk om al je belevenissen te kunnen volgen!
    Groet,
    Marije
  5. Gerard:
    Hoi Sjouke;
    Hier ben ik dan, via jou reislogger. Wat een leuk verhaal weer; klinkt helemaal goed. Een kwestie van zijn, er zijn; be-leven.
    Groetjes en Liefs;
    Gerard.
  6. Pokie:
    12 april 2014
    home is where your heart is :-)