laundry day

10 april 2014

Tijd voor een wasje. Dit klooster heeft een wasmachine :-) :-)  maar dat werkt alleen als er elektriciteit is en ja bij ons werkt altijd maar hier in Nepal zijn er speciale schema's wanneer er stroom is en wanneer niet :-) :-) :-) . echt heel grappig zo kan je onder de douche staan en dan gaat het licht opeens uit :-). Dus voordat je je was je in de machine kan doen moet je eerst effe kijken of je wel stroom hebt voor het komende uur. Nou had ik de pech/geluk dat er vanmorgen geen stroom was en heb ik weer heerlijk staan soppen in een emmer :-) . boven op het dak van het klooster zijn de waslijnen en daar hangt iedereen, ook de monniken, hun was. Nu is het voor de dames not done om ondergoed aan de lijn de hangen.... En zo hangt het mijn nu aan kleding haakjes aan de gordijn rails. Foto is hiervoor vast niet nodig. Gelukkig maar want ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om de foto's van de camera op de tablet te krijgen.

We hebben ook al een flinke onweersbui gehad en toen schrok het netwerk ook heel erg zodat het aan en uitging. Dacht op een gegeven moment dat de stroom weer onder controle was zat ik opeens in het donker zonder zaklamp op de wc.. Mmmhhh gelukkig gewone zit wc dat maakt het mikken makkelijk.

Liefs!

1. Dick O.:
    10 april 2014
    Hoi Sjouke, het blijft toch lachen die verhalen van jou. Heerlijk, alsof je er bij bent. Maar ook wel flink volhouden om iets voor elkaar te krijgen (of een beetje schoon te houden), je moet er niet aan denken dat je het voor je dagelijks leven zo zou moeten doen.
    Die volgende stop van je ziet er mooi uit, heel indrukwekkend met die waanzinnig hoge bergen om je heen. Benieuwd hoe je het daar hebt.

Blijf genieten.

Dick
  2. Ineke:
    10 april 2014
    Hoi Sjouke, ff niks van mij gehoord maar er wordt een nieuwe computer voor me gebouwd en ze richten meteen de harde schijven in en zetten dingen over. Elke keer dat ze met mijn mailprogramma aan de gang gingen was mijn mail dus pleitte. Ik heb net de gemiste verhalen gelezen, geweldig wat een belevenissen en heerlijk dat je overduidelijk aan het genieten bent :-) maar dat je je ook goed kunt aanpassen. Heerlijk dat ik dit zo mag meebeleven met je. Liefs en een knuf ....
  3. Miranda:
    10 april 2014
    Sluit me bij Dick aan; fantastisch om je verhalen, beeldend en met humor, te lezen.
    Pokhara is leuk, aan het meer en betrekkelijk klein. In de bus lekker genieten van de uitzichten en de mensen om je heen, super toch? Stoer van je !!
  4. Jeanet:
    Hoi Liefie,
    Wat een heerlijk verhaal weer, ben benieuwd of je het hier ooit nog kan wennen je bent nu zo heerlijk simpel aan het leven SUPER!!!!!!! Liefs xx
  5. Fransje:
    10 april 2014
    Je bouwt een goede en bewuste relatie op met de donderwezens, begrijp ik. Kan nog van pas komen :-))
    Nog even over het sporten van gister: religies gaan met hun tijd mee! Hier in Europa is een youtube-filmpje van een Italiaanse non die meedoet aan de Voice of Italy een megahit!!!! Zie bijbehorende link: https://www.youtube.com/watch?v=-oyAuockfZQ Behalve het optreden zijn de reacties van de juryleden prachtig om te zien. Groetjes!
  6. Gerard:
    Hoi Sjouke;
    Ik ga hier vast niet het wiel uitvinden, maar is een foto maken met je tablet geen optie, of heb je hiervoor ook al geen fotorolletje bij je, haha ( een smily zal w.s. niet door komen .
    Ja ook het "gewone"dagelijkse leven gaat ook daar "gewoon" door; op tijd de was binnenhalen, voordat het gaat regenen, of voor dat het weg gaat waaien ( want dan moet je weer inkopen gaan doen/kiezen). Ga je zo nog mailen.
    Liefs; Gerard.
  7. Lau:
    11 april 2014
    Sjouk, wat een leuke verhalen!! Jij bent echt aan het genieten, heerlijk! Have fun!
  8. Pokie:
    12 april 2014
    Sjoukerdje, kan je geen foto's met je tablet maken???