tuk tuk

24 april 2014

Hier de wordt vervolgd!

Na de lange busreis aangekomen in madekiri! Ik was benieuwd of het lopend ging worden of ... Ja leuk een ritje met de tuk tuk!!! Mijn tas werd erin gehesen en toen wij er ook nog bij .... Het ging precies! Na een warrig ritje aangekomen de dames die er al waren kwamen me begroeten 2 franstalige 2 Nederlands talige en 2 Italiaanse dames. De jongens te ia 17 en de toen oudste 25 :-) pas ik dus prima tussen :-) :-) :-) :-)  ik wordt positief gediscrimineerd en heb door mijn leeftijd een eigen kamer!!!! Wat een fijn voordeel!! Na een rondleidinkje en wat kletsen tijd voor slapen!!! En wat een rust in mijn bed hoor ik krekeltjes ipv honden en druk verkeer!!!! Ook hier alleen een dekentje dus lang leve de lakenzak!!

Ben er niet helemaal uit hoe het hier gesteld is met de malaria en se dengue we komen er ook achter dat elk land weer andere info heeft gegeven. Nu Zijn er 2 aan de malaria tabletten en heb ik als 3 de toch mijn muskieten net opgehangen. Heel kunstig op zijn scoutings heb ik een pracht van een tentje op mijn bedje gebouwd. het was dan ook dubbel genieten toen ik er een hoorde zoemen vanmorgen lag ik mooi buiten bereik!!!

Dag 1 was een rustige een kleine wandeling naar de tempel op de hoek. Bij de tempel kon je bloemen, kokosnoten en andere benodigd heden kopen voor hey offeren. Ook was er een prijslijst wat de offerwaarde was voor een bepaalde gelegenheid zoals trouwen, verjaardag enz. Je betaald krijgt een ticket en geeft deze af bij de priesters met bloemen en\kokosnoten. Nu had ik een beeld van boedistische monniken en de Hindi priesters vind ik toch minder sjiek gekleed... Helaas mocht ik hier geen foto'smaken. Het blijft bijzonder om te zien maar ook lastig om me echt in te kunnen leven in de gebruiken.

'S middags rondje fort en park met een super mooi en weids uitzicht maar ohhh wat is het toch warm. Ik weet nu al dat ik deze zin vaak ga herhalen :-)

Fijne rustige eerste dag!!

1. Jacqueline Maastricht:
    25 april 2014
    Ik heb madekiri even bekeken op plaatjes, wat mooi om te zien misschien kom je vandaag de olifanten tegen :)