kathmandu

30 maart 2014 - Kathmandu, Nepal

Zo eindelijk een verhaal!!!! De eerste vlucht van 12 uur was goed te doen. Gezellige mensen om naast te zitten heel veel keus in films en 2 keer eten. Had een gangpad plek wat heel prima was maar zaten achter de motor ... Voordeel was dat huilende kinderen niet te horen waren!!! De overstap in kaula Lumpur was makkie. De 2 vlucht was een wat krap toestel en ik zat beetje opgesloten bij het raam.... Naast me zat een Maleisische jongen die op een of andere manier vond dat ik hulp nodig had bij het bedienen van het film schermpje..... En hij hengelde helemaal over me heen om naar buiten te kijken....... Toen ben ik maar even gaan lopen en zat niet opeens op mijn plek. Helemaal prima!!!!! Kon ik mooi in het midden was een prima wissel!!!!

Eenmaal in Kathmandu geland was het al lekker warm. Werd opgewacht door mannen met een papier met iets wat zou moeten lijken op mijn naam suweke of zo iets!!! Na iets van wachten werd ik met een mini fiatje opgehaald. Mijn tas paste net achterin en ik precies op de achterbank. En toen op weg aaaaaahhhhhh waar ben ik terecht gekomen???? Verkeersregels zullen er vast zijn ... Ik denk dat de mannen hier hun auto autkiezen op basis van het geluid van de claxon!!!!! Staat het vast gewoon tutteren dat lost het vanzelf op :-) !! Ik dacht echt waar ga ik terecht komen en wat een boffie toen ik bij het huis aankwam. Echt aan de weg ernaartoe was echt niet af te leiden dat ik ook nog wel eens best aardig kon uitkomen :-) !!! Echt een heel groot huis!!!!! En heel netjes (behalve dan de badkamer) ik kon mooi kiezen waar ik wilde slapen!!!! Het grootste bed in huis. Ik wilde eens lekker neerploffen maar ik veerde gelijk terug er zit een plank verstopt in het matras. Lakens nee geen lakens. Ik slaap heerlijk onder een deken waar heel veel anderen al onder hebben geslapen. Niet over nadenken!!!

Voelde me heel erg groen bij het horen van de verhalen van anderen. En ik ben echt minstens 2 keer zo oud als de mensen die ik nu heb gezien. Tjong wat een wereld reizigers zitten er tussen!!!!

Gister mee geweest met 2 Zweedse dames naar bhaktpur. Mijn eerste ritje met een lokale bus. Ik zal maar zeggen er kunnen heel veel mensen in zo,n mini busje en tegen iemand aanzitten is ook geen probleem. Eenmaal op de plek van bestemming betalen. Echt maar 40 cent voor een rit van ruim een uur. Ik als groentje had net geld gepind en dus problemen met wisselgeld. Daar ging mijn briefje en ik erachter aan. Was achteraf niet nodig hij was alleen opzoek naar iemand die kon wisselen :-) :-)

Stadje was aardig maar heeft niet heel veel indruk gemaakt. Was natuurlijk nog bezig met aankomen dus zo,n stadje behappen kon daar niet echt bij maar voor een tweede kennis making helemaal prima!!! Terug fijn met een taxi :-) :-) :-) :-) . terug bij het huis kwamen er heel veel anderen. Zij kwamen terug van een week vrijwilligerswerk of waren op doorreis voor een volgende vlucht. Het werd een avond met drank en sigaretten, mijn geliefde bezigheid :-) ! Er waren ook wat Nederlanders voor 1 nachtje en dat was wel even fijn. Nu is iedereen weer gevlogen :-) en zit ik nu heel stoer in een restaurantjes met wifi!!!!! Echt heel stoer he :-) :-) :-) :-) !! Vandaag en morgen komen er nog 3 nieuwen en starten we dinsdag met se oriëntatie week.

Dank voor alle lieve berichten!!!! Tot het volgende verhaal!!!

Liefs
Sjouke

1. Ineke:
    Hááá globetrotter,
    wat een leuk verhaal over je eerste dagen. Brrr.... die deken maar ja, keus heb je niet :-(. Heb je niet zo'n allergenenvrije binnenslaapzakhoes die kun je klein meenemen maar dan zit er in elk geval een buffer tussen jou en..??? Het zal wel raar zijn ineens in een totaal andere cultuur belanden. Ik had dat tenminste wel toen ik járen geleden naar Brunei ben geweest. Vlucht van 22 uur en daar stond ik dan in Singapore om middernacht. Idioot verkeer :-) én heet maar is wel een reis geweest om nooit te vergeten. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen van komende week. Doe je ook nog aan foto's??? Overigens, ik ben de Ineke van de inspiratie avonden (dit voor het geval je meer Ineke's kent) Dag lieffie, geniet van al je ervaringen... knuffel
  2. Ben:
    30 maart 2014
    Nou 'Suweke', dat klinkt allemaal goed! Geniet van je belevenissen de komende tijd en wij genieten -een beetje- mee door je verhalen.
  3. Dick O.:
    Hey Sjouke,

wat een heerlijk verhaal. Blijf genieten. En soms een beetje extra goed wassen.

Liefs

Dick
  4. Corry:
    Hoi Sjouke;

Hier Gerard.
    Zo, de eerste belevenissen en ervaringen zijn binnen. Dank voor je eerste reislogger. Ja, zo gaat dat in zoveel andere landen in andere werelddelen. Een laken of zoiets als een binnenslaapzak moet toch wel ergens te ( bijna letterlijk) te krijgen zijn.Zoals je weet; schrijf/reageer ik eigenlijk meer via de e-mail.
    Liefs en groetjes;
    Gerard.
  5. Kirsten:
    Heej Sjouk,

Die uitroeptekens en smiley's zien er goed uit. Klinkt alsof je goed bent geland ... op naar nog vele avonturen!

Dikke kus,
    Kirsten
  6. Fransje:
    30 maart 2014
    Ja, over sommige dingen kun je maar beter niet al te lang nadenken, hi hi. Klinkt verder goed hoor. En misschien dan wel 2 keer zo oud, maar ook minstens 3 keer zo wijs! Heel veel plezier ….
  7. Jacqueline Maastricht:
    31 maart 2014
    Hooooooo, je bent er!! Je Hoeft nu niets meer te doen het is begonnen. ..
  8. Trudy:
    31 maart 2014
    Fijn dat jer reis goed is begonnen!Wat een ervaringen al gelijk aan het begin van je reis. Over een paar weken voel je vast geen groentje meer met al jouw nieuwe ervaringen!

Hier gelukkig ook beetje lente, gisteren heerlijk geklust in Bakkum, werd er helemaal gelukkig van.

Ben weer benieuwd naar je nieuwe verhalen.

Liefs van hier!
  9. Marijke van der Linden:
    15 april 2014
    Hoi Sjouke, leuk om je op deze manier te volgen. Ik vind het super stoer dat je dit in je eentje onderneemt. Aan de foto's te zien is het een prachtig gebied waar je nu bent. Ik wens je heel veel plezier met alles wat je gaat doen en ik blijf je volgen. Groetjes Marijke