absoluut een jetlag

19 mei 2014

Nu was ik altijd al wel benieuwd naar het fenomeen jetlag maar nu weet ik het hoor!!! Ik had echt gedacht dat na zo'n gekke lange reis van raar slapen en eten mijn lijf niet meer zou weten wanneer ie gewend was te gaan slapen maar..... Mijn lijf weet het nog heeeeeel goed. Het is zoiets als naar bed willen met jota kamp maar er eerst nog van alles moet alleen dan nu overdag :-) ! En ik was vannacht dus hartstikke wakker :-)!!

Hoogteziekte valt mee geloof ik, ik weidt de lichte hoofdpijn aan een slaap tekort :-) !

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ineke:
    Hoi Sjouke,
    ja, vreemd fenomeen die jetlag maar gezien de time zones die je hebt doorkruist helemaal logisch: weer een ervaring rijker :-)... Ons lichaam onthoudt iets langer dan wij denken. Ik heb een buitentrap en de laatste afstap was in de loop der jaren wel erg hoog geworden door het inklinken van de grond eronder. Ik was er aan gewend maar andere mensen klaagden erover dus uiteindelijk die laatste tree weer laten ophogen. De eerste 10 dagen brak ik bijna voortdurend mijn nek omdat mijn voeten nog steeds die hoge afstap in de cellen hadden zitten. Ik moest er echt bewust van zijn 's ochtends dat ik een kleinere stap moest maken en dan ging het goed. Kom eerst maar wat bij en de ommekeer komt geleidelijk aan... Sterkte ermee... voor het acclimatiseren naar de grotere hoogte is het eigenlijk wel goed dat je je een beetje rustig houdt ;-)
    Ik ga weer aan het werk.
    een knuffel met liefs....
  2. Nicolas:
    20 mei 2014
    Coca-thee drinken. 't is vast ook tegen jetlag goed.
  3. Agatha:
    20 mei 2014
    Leuke vergelijking met het afstapje van de trap. Na de verhuizing greep ik steeds verkeerd bij het lichtknopje op de gang, ook zo iets. Neem goed de tijd om bij te komen, anders heb je daarna ook nergens zin in.
    Laat het weer een beetje niksen lekker toe?
    liefs!