markt en koffie plantage vrijdag voor koninginnendag

4 mei 2014 - Madikeri, India

Op het programma stond bezoekje aan de abbyfalls maar door de staking van de tuktukjes ging dat niet door. Echt geen probleem was al zoveel op pad geweest en iets anders zien is ook leuk. Zo gingen Solomon Fien en ik naar de markt en wat een feest was dat weer. Zoveel nieuws te zien. Andere groentes en fruit!!! Kraampjes met dingetjes om te offeren, bloemen vrouwtjes, kruiden, kokosnoten, gedroogde vissen, verse vis, vlees hangend aan haken aan de ene kant en aan de andere kant de plek van slachten. Beetje luguber maar ja zo gaat dat hier :-) ! Een hele zak met Indische zoutjes gekocht waar later de mieren ook erg van hebben gesmuld :-) !! Echt zo gezellig omzo met z'n3'enover de markt te lopen en te kijken, voelen, zien, ruilen en proeven!!!!

'S middags naar vrienden van Solomon met een koffieplantage en een guesthouse. Want het was alweer tijd om plannen te smeden voor wat na de 2 week en misschien was hun plek wel iets om een poosje te zijn.... Ik vond het al wel tijd om te gaan maar ja ook hier moet ik met niet bemoeien met de planning van Indiërs.... De vrienden hadden gedurende dag doorgegeven dat ze later zouden zijn dan eerst was afgesproken maar ja dat later wordt dan altijd nog weer wat later ...:-) maar we gingen gewoon wat eerder om de plek alvast te bekijken. Solomon had gezegd dat we na de halte nog een stukje terug moesten lopen... Geleerd van het klooster heb ik even gevraagd wat zijn idee is van een stukje :-) :-). Hij moest er wel om lachen het ging over een stukje van 15 tot 20 minuten... Prima dan weten we dat!!!!

Het stukje terug lopen ging door de rijstvelden die nu helaas kaal zijn. Mooie bossen om de velden en zo fijn zo'n stukje wandelen door de natuur!!! Heb veel nieuwe namen van planten gehoord maar die ben ik weer vergeten :-) ! Het leukste plantje was de touch me not. Een bodembedekker en als je de blaadjes aanraakt dan schuiven ze allemaal in elkaar tot een staafje!!!! Echt zo leuk!!!

Na wat wachten zijn we de kamers zelf maar gaan inspecteren maar ik had al bedacht dat ik er niet alleen wilde zijn. Het was beetje mager als accommodatie en verderwas ik geheel afhankelijk van de broers die de plaats runde. En dan ook nog geen wifi internet nee ik zag me al vereenzamen....

Toen de broers en verder gezelschap was gezellig en ik kon ook nog een paracetamolletje uitdelen aan een vriend van de broers. Toen het moment wanneer gaan de bussen terug... Solomon wilde de bus van 9 uur van madikiri naar bangalore nemen. Na wat gebel was de keuze nu of over een uur.... Tja ..... Het werd nu maar dan moesten we als een haas naar de bushalte. We werden gebracht en gelukkig bleek nu nu geen nu te zijn maar 20 minuten later en zo was Solomon optijd voor de bus naar huis!!

1. Pokie:
    :-))))
  2. Ineke:
    4 mei 2014
    Dat was dus weer een heerlijke dag :-). Hier begint net de Dodenherdenking. Altijd weer indrukwekkend. Ik gedenk altijd alle oorlogsslachtoffers van over de hele wereld en dat zijn er heel veel.
    Dat Lieffie, maak er weer een fijne week van.
    Knuffel met liefs...
  3. Fransje:
    4 mei 2014
    Die bodembedekker is misschien net zoiets als het kruidje-roer-me-niet. Dat is een eenjarige mimosa maar geen bodembedekker. Jeetje, wandelen door de rijstvelden! Dat is tenminste nog eens exotisch. Toch ietsjes anders dan wandelen door het stadspark :-)
  4. Dick O.:
    4 mei 2014
    Gaat goed met je, je wordt al bijna routinier in nieuwe en onverwachte ervaringen. Ik hoor dat mieren, mits goed gekauwd, ook lekker kunnen zijn, dus de volgende keer gewoon .... ;). Zou wel met je mee willen lopen over zo'n markt en meeruiken, zien, proeven, etc. Wat een heerlijke reis.

Liefs
  5. Gerard:
    6 mei 2014
    Een geweldig stukje reisverhaal en foto's naar mijn hart; Super ! Waar heb ik dat meer gehoord "kijken, ruiKen ,voelen, zien, proeven; kortom: beleven. ( - ;
    lijk je toch een beetje op mij ? Liefs; Gerard.
  6. Merel en Evi:
    6 mei 2014
    Hoi sjouke,
    We hebben de foto's gezien. De olifant vinden wij mooi. En het is gek dat ze was in de rivier doen. Ze moeten maar een wasmachine kopen. Wij hebben kikkervisjes en evi gaat nu een mooie tekening voor je maken.
    We hebben ook nijntjeballonnen.
    Groetjes van evi en een kus van merel.