lares

31 mei 2014

Woensdag met een taxi vertrokken naar plaatsje Lares. Ik had het enorme geluk dat ik voorin mocht zitten!!! Een ritje van 3,5 uur door het landschap van Peru en nu vond ik het dinsdag al prachtig het was zo mogelijk nog veel mooier!!! De heuvels met de terrassen en ook de oude terrassen van de Inca tijd zijn ook nog goed zichtbaar!! Het weidse uitzicht met onder in het dal een rivier dat door het landschap kronkelt de verschillende gesteente, de besneeuwde bergtoppen, moeras gebieden, alpaca's, schapen, koeien en de weg kronkelde door dat onwijs mooie landschap. Onderweg ook kleine boerderijtjes met daken van gras en gebouwd met modder/stro blokken. In het landschap veel overblijfselen van vroegere bewoners. Ronde muurtjes.... Echt bijna tot ontroerende toe heb ik zitten kijken en kijken zo prachtig!!! En echt opeens waren we in het plaatsje lares waar het marktdag was :-) !! En echt alsof we in een openluchtmuseum beland waren:-) !! Na kleine pauze door naar de natuurlijke warm water baden opzoek naar een slaapplaats. De eerste optie was bij een dame zij had 2 rijtjes donkere kamertjes met de wc en douche gelegenheid buiten, een klein winkeltje. Tja ..... Er was nog een optie dus die gingen we ook nog even bekijken. Dat zag er veel beter uit. En zelfs op het terrein van de baden :-) :-). Bij de kamer was er wel een douche en toilet maar echt alleen geschikt voor de hoogst noodzakelijke bezigheden. Zo hebben we het douchen maar gewoon overgeslagen we waren perslot ook bij natuurbadeb die ons schoon konden weken. Oh ja nog een klein mannetje er was geen restaurant.... Gelukkig was Leonardo (Peruaan die straks met Fransje en Jan Willem mee op de bergtocht gaat) ook mee en hij heeft in dorpje toen voor avond eten gezorgd. En toen maar onder de wol want het was KOUD!!! En zo de inspectie van het bed: een planken matras met daarboven een laken :-) 3 wollen dekens en een dekbed en dat voelde aan als een plank en zo lag ik stevig tussen 2 planken :-) :-) :-) !!

De volgende ochtend deden we onze balkon deur open en keken uit over het melk en honing land!!! Het zonnetje scheen over de baden en de bergen, dit was een super plek om te zijn!!! Met goede zin ging ik mijn shirtjes wassen in het warme water met een stukje aardbeien zeep om het een beetje op te frissen :-) :-) !! Bleek niet de juiste plek voor die activiteit maar was inmiddels al klaar :-) ! Toen tijd voor het badderen. De plek wordt ook veel gebruikt voor groepen die dan in tentjes slapen :-) (brrrrrrr) en zo kwam ik aan de praat met Eem Australische dame die met een groep 2 weken in de jungle waren geweest met een Paco (sjamaan)!! En de verhalen waren super boeiend en tja die meneer wilde ik wel ontmoeten. Op het moment dat de Paco aankwam waren Jan Willem en Leonardo ook terug van de wandeling en stonden al te praten toen ik er ook druipend bij kwam staan. Helaas gesprek in quesha en zo viel ik er wat buiten maar goed zij bleken elkaar ook te kennen en zo droop ik dan ook maar wat af. Geen ritueel voor mij dacht ik nog. Totdat Jan Willem mij riep of ik een ritueel wilde met de Paco hij zat in hun kamer!!!!! Als een haas ik uit het bad!!! Droge kleren aan en daar zat ik voor meneer sjamaan!!! Kreeg een mooi ritueel en fijn dat Jan Willem en Leonardo ook eea konden vertalen!!!! En als klapper heb ik ook nog een speciale steen gekregen ik voel me zeer vereerd!!!! Als extra dank je wel heb ik hem mijn rozenkwartsje gegeven!

Daarna siësta!! ,s avonds met een taxi naar dorpje voor het avondeten in ons openluchtmuseum :-) :-)

Na een koude nacht weer volop zonneschijn!!! Vandaag had ik missie ontsnappen :-) het terrein lag in een heel puur stukje landschap en daar wilde ik wel efjes rondlopen. Maar ja hoe kom je over de muur.... Dat had ik gister mooi afgekeken van een Peruaan:-) :-) er was namelijk een klein houten trappetje appeltje eitje missie geslaagd ik was aan de andere kant en heb toen heel fijn bij de bergbeek/rivier gezeten!! En toen was het weer tijd om terug te rijden door het melk en honing land!!

Morgen naar de colca canyon en ariquipe

1. Anya:
    31 mei 2014
    Wat een heerlijk verhaal weer Sjouke!! Dank je wel ervoor! Jij nog lekker verder genieten.. Xx
  2. Ineke:
    Hoi Sjouke,
    wat een prachtig verhaal heb je weer geschreven! Zijn de baden ook nog geneeskrachtig doordat er bepaalde mineralen in zitten? Ik zou geloof ik aan de lopende band in zo'n bad kruipen Mmmmmm. Zijn het ook echt natuurlijke baden(ik bedoel borrelt het water daar uit de grond?) of is alleen water natuurlijk? Soms is er een natuurlijke bron en wordt dat water geleid naar man-made uitgegraven/ uitgehakte soort van zwembaden (de Romeinen in Bath... :-) dus hoe is dat bij jou?? Straks een Tarot-legging en een acupunctuur behandeling en dan weer examens nakijken als 2e corrector (tenzij ik dat uitstel tot morgen omdat het nu mooi weer is en morgen wordt het weer minder: Carpe Diem tenslotte...)
    Geniet weer met emmers van deze nieuwe dag, Sjouke en las er ergens WiFi is doe weer eens wat foto's.
    Liefs met een knuffel
  3. Corry:
    31 mei 2014
    Best een goed plan hoor sjouke om je wasje even te doen in het warme water..haha..
  4. Gerard:
    Hoi Sjouke;
    Wat een mooie belevenis weer !!!
    Liefs; Gerard.
  5. Trudy:
    31 mei 2014
    Klinkt als een prachtige plek! Wat een mooie dingen maak je mee! Lekker van genieten! Liefs x
  6. Agatha:
    2 juni 2014
    Jeetje wat klinkt dat mooi. Je kan wel sprookjes boeken gaan schrijven zo heerlijk word je meegenomen in jouw verhaal. Zo mooi en zo prachtig dat ik het me helemaal ga voorstellen. Geweldig!
  7. Jacqueline Maastricht:
    3 juni 2014
    Echt zo mooi dat ik je heb kunnen volgen, ik zal het gaan missen bij de cappuccino in de morgen. Ik heb het idee dat peru wel jou land, cultuur is. Ik zou vrijdag echt heel graag met je mee gaan weet je ik doe het stiekem. .. knuffel van jacqueline en je hebt het toch maar gedaan!!